Jak wybrać odpowiednie krzesła?

8658032006_2e0c300740_o
Source:
Flickr, photo credti: decor8 holly

Wybór odpowiedniego krzesła wcale nie jest taki łatwy :). Przekonałam się o tym sama, kiedy wybierałam nowe krzesła do kuchni. Poniżej znajdzie kilka porad, inspiracji oraz wybranych przeze mnie kilka modeli krzeseł, które wg. mnie zasługują na uwagę z uwagi na ciekawy i piękny design :).

Jeżeli nasze wnętrze jest minimalistyczne i nie dzieje się w nim bardzo dużo, to możemy sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa i zrezygnować z kompletu krzeseł i wybrać kilka różnych krzeseł, które tworzą ciekawą i oryginalną całość.

6276585078_67d06a02ae_o
Source: Flickr, photo credit: Byggfabriken, Platsbyggt sekelskifteskök

Jednakże na pewno praktyczniej jest kupić komplet identycznych krzeseł, daje to więcej swobody jeżeli chodzi o urządzenie reszty wnętrza czy też zmiany, które przecież tak uwielbiamy robić co jakiś czas :).

Przy wyborze krzesła ważna jest wygoda, czy krzesło ma odpowiednie oparcie, osobiście preferuje te wyższe, gdzie można oprzeć całe plecy. To jak jest i czy w ogóle jest wyprofilowane, oraz wysokość. Co do niej jest to o wiele bardziej istotne przy wyborze krzesła wysokiego do barku.

11884551903_f4ae591326_k
Source: Flickr, photo credit: Islxndis, Home zinc

Miałam ten problem, ponieważ nie wiedziałam, że są różne wysokości stołów barowych, a także są te niestandardowe, jakim okazał się mój barek ;).

Ponieważ szukałam stabilnych, wygodnych a przy tym ładnych krzeseł, finalnie wybrałam krzesła z Ikei. Ponieważ jak już zauważyliście nie przepadam za kompletami, wybrałam białe, które ciekawe prezentują się z ciemno szarym blatem. 🙂

ingolf-sto-ek-barowy-oparcie-bia-y__74014_PE190755_S4
Ikea, stołek barowy, INGOLF

Jednakże równie fajnie wybrać krzesła kolorowe, które nadadzą charakteru i pazura wnętrzu. Ciekawe i bardzo ładne rozwiązanie to np. białe krzesła i drewniany stół, fajnie współdziałają ze sobą na zasadzie kontrastu.

Poniżej kilka perełek jakie wpadły mi ostatnio w oko :).

mid-huskoutdoorsedia
B&B Italia, chair: Husk outdoor, Patricia Urquiola

krzesla 1

1.Gufram, krzesło, RGB, Markus Johansson, 2. Kartell, Victoria ghost chair, 3. La marie, chair, Philippe Starck, 4.Krzesło, Crassevig SRL.

Skomentuj

